onsdag 1 oktober 2008

Onsdag: Borta kan vara rätt bra men hemma är alltid bäst

Onsdagen den 1:a oktober började med ännu en mysig morgon med älskot.
Det regnade cats 'n dogs så jag tog lift och hann morgonpussas på riktigt.
Efter jobbet mötte jag upp Carina för ett pass på Ego. Där fick man visst inte provträna gratis utan det blev en nittiolapp (bara ett roligt ord) för min del. Värmde upp på cykel och sen ner i grottan för att trängas med muskelbyggare av den större sorten. Vi körde bröst & rygg. Det var jätteskönt och darrigt!

Total träningstid: 50 min
Cardio: Cykel 10 min 3,5 km
Styrketräning: Bröst: bröstpress 1*10 endast skivstång, 1*10 skivstång + 5 kg, 1*10 skivstång+10 kg, Bröstflies 5 kg 3*10 , Vader: Tåhävningar 100 st
Rygg: Ryggdrag 10 kg 3*10, rygglyft 3*10, ryggpress 35, 30, 25 kg 2*10

Medan Carina gjorde rygglyften så körde jag tåhävningar. Aj aj aj! All denna träningsvärk/stumhet sen i söndag gör sig fortfarande påmind. Det stramar heeela tiden! Men ack så skön värk sen!!

Efter besöket på Ego säger både hjärtat och hjärnan att Jocks är stället jag ska träna på, så jag slopar mina tidigare tankar om att byta gym. Jocks är liksom...lite mer jag!

Har haft Jacke & Lina på middag här ikväll, trevligt. Baby love blev klippt och är skitsnygg! Han passar bättre i den här frisyren än monchichi-frillan han hade innan :)

Inga kommentarer: