lördag 18 oktober 2008

Lördag: Lägesrapport från Norrland

Torsdag: Fortfarande seg i kroppen och med en rethosta som retade gallfeber på mig for jag hem till Carina och fikade. Hett Himlagott té, hembakta kakor som smakade ljuvligt och gott sällskap var perfekt en regnig torsdagkväll. Det är så himla trevligt att stifta nya bekantskaper, speciellt med trevliga och snälla människor. Precis som Carina!

Fredag: Tröttnade på förkyld/inte förkyld-känslan så jag morgontränade med en kollega.
Total träningstid: 50 min
Cardio: 5 min uppvärmning cykel
Styrketräning: Biceps 1*10 8 kgs hantlar, 2*10 7 kgs hantlar, Axlar 3*10 5 kg viktplatta, Benböj i smith 1*10 uppv 1*10 stång + 10 kg, 2*10 stång + 15 kg, bencurl 3*10 25 kg, insida lår 3*10 35 kg, utsida lår 3*10 40 kg

Efter passet kom förkylningen igång på riktigt. Jag startade en rejäl process i kroppen och hostade konstant hela arbetsdagen. På lunchen köpte jag Bromhexin och Noskapin i hopp om att det skulle hjälpa men det gick sådär.

Igår kväll var vi på middag hos våra vänner 2 mil från stan. En väldigt mysig tillställning med god mat och underbart sällskap. Vi satt vid brasan och surrade ända fram till efter midnatt och landade i sängen vid 2.

Lördag: Har hostat precis hela natten och känner mig allt annat än kry idag. Ska göra ett försök att städa lite, sen blir det timjan- och rosmarinsdoftande ugnsstekt lamm med potatis/persika- och getostsallad ihop med ett glas rödvin. Förhoppningsvis ser vi en bra film och myser i soffan.

Jag längtar efter att träna.....

2 kommentarer:

Lilla my sa...

Vilka fantastiska lovord ;) Du är inte så dum du heller... haha

Känslan du har, har även infunnit sig 1 km bort. Halsont smög sig på igår och nu tror jag att feber börjar smyga sig på. Dumt!

Krya på dig så får vi styra upp någon mer myskväll framöver!

Sofy sa...

Usch, jobbigt med förkylning, men det är faktiskt nästan lika bra att den kommer igång så man kan bli frisk!

Jättekul att läsa att två av mina favvodonnor är på väg att hitta varann! Kram