lördag 4 oktober 2008

Lördag: Man vill bara att det ska vara över...

Jag trodde det skulle ta lång tid innan man kom in sig på ett nytt jobb och fick jobba häcken av sig men för min del skedde det på en gång. Den här veckan har varit otroligt hektisk med långa arbetsdagar, krävande kundbesök och huvudet på skaft. Har rätt höga krav på mig själv så jag kan liksom inte slutföra något förrän det är dubbelcheckat, genomgånget och perfekt. Därför tar det också lite längre tid att nå slutresultaten. Jag är dock nöjd med veckan och gårdagens kommentar: har du bara varit här en månad? Det känns som att du jobbat med oss mycket längre. Du kom in så lätt i arbetet! kändes fint i hjärtat. Det måste betyda att det jag gör märks också...


Efter ett inställt träningspass i torsdags pga kundbesök långt in på kvällen så avslutade jag arbetsveckan med ett tufft styrkepass på gymmet igår. Det kändes tungt, det var tung och jag var helt matt efteråt. Förmodligen för att jag inte hann ladda med energi mellan lunchen och passet utan tryckte en kiwi i all hast. Jag ökade vikt på biceps efter rekommendation av Carina som tror att jag orkar mer än jag tror. Det är helt sant.


Total träningstid: 50 min
Cardio: Cykel 15 min 3,5 km
Styrketräning: Biceps: biceps hantel 7 kg 2*10+1*7, bicepscurl skivstång 12,5 kg 2*10,
axlar: axelflies 3 kg 3*10, push up skivstång 10,5 kg 3*10, triceps: pushdown 22,5 kg 3*10,
ben: legcurl maskin 20 kg 3*10, insida lår 35 kg 3*10, utsida ben 35 kg 3*10


Idag stundar begravning för min kusin. Ni kan väl sända en liten tanke, för den här dagen blir förmodligen en av de jobbigare jag upplevt....

3 kommentarer:

Susanna sa...

Tänker på dig! Stor kram!

Löpning & Livet sa...

Du är ju superstark ju! Och jag tänker på dig idag, kram!

Sofy sa...

I efterhand; hoppas att det blev ett ljust farväl. Kram vännen!