tisdag 21 oktober 2008

Tisdag: Första sjukdagen på evigheter

För er som är kräsmagade varnar jag för följande inlägg. Ni har möjlighet att sluta redan här.

Det blev en jättejobbig gårdagkväll och en tuff natt, jag som trodde det värsta var gjort av hostan liksom. Hostattackerna avlöste varandra från 17-tiden och när det var som värst då kräktes jag. Flera gånger. Inte stora mängder men tillräckligt för att det skulle kännas obehagligt. Jag knäböjde över toan som om det var ett altare och tillbad högre makter att låta mig slippa hostan och få sova. Men icke. Inatt har jag sovit 30 minuter i stöten, hostat som en galning och sprungit upp för att "hosta upp". Behöver jag ursäkta mig för att jag var hemma idag?

Efter några jobbsamtal och frukost blev det









film i form av Irene Huss - Glasdjävulen. En av de bättre Irene Huss-filmerna. Tyvärr håller denna deckarserie inte alls den klass som Beckfilmerna gör, det är rätt segt tempo och i vissa sekvenser undrar jag om poliserna är sådär korkade och gör så konstiga val i verkligheten. Däremot har jag läst Helene Turstens 7:e bok som inte blivit filmatiserad än och den var grym. Gissar att alla böckerna är jättebra och att filmatiseringarna av dem blivit en sämre kopia. Men som sagt, Glasdjävulen var bra och spännande rakt igenom.


Efter lunch med hjärtat och fjorton hostattacker senare blev det

en till film, Irene Huss - Nattrond. Eftersom jag är galen i deckare och ser många filmer/läser många böcker så blev den här filmen rätt tråkig i och med att jag avslöjade mördaren/mördarna väldigt tidigt.
Har sovit en stund på eftermiddagen, lagat kycklinggryta med massor av tillbehör och ska se Desperate om ett tag.
Är galet sugen på en löptur nu efter Sofias inlägg. Om hostan lagt sig till helgen kan det nog bli en runda i skogen hemma hos föräldrarna!

4 kommentarer:

Sofy sa...

Stackars! krya på dig snabbt nu, du som var igång så himla bra med träningen!!!

Anonym sa...

Usch då! Krya på dig!!

Sara sa...

Krya på dig i massor!

Löpning & Livet sa...

Stackare.. låter inte kul det där!

Jag har läst alla Helene Turstens böcker (utom den senaste) och gillar dem jättemycket! Dock tycker jag filmerna är riktigt dåliga! och jag som älskar deckare i vanliga fall..