söndag 12 oktober 2008

Söndag: Kärt återseende

Jag vågar nog säga att jag har den tuffaste mormorn av dem alla. Hon är cool, hon är fräck och hon är nutid! Lilla mormor fyller 80 bast nästa år...men har ändå en laptop med ADSL hemma. Jag kunde närsomhelst surfa, blogga eller bara läsa blaskan om jag kände för det. Lilla mormor fyller 80 bast nästa år... Hon har vitlök i all mat, till och med tjockpannkaka och på kryddhyllan står pirri pirri. Det är gott, men väldigt starkt! Lilla mormor fyller 80 bast nästa år...

Hon har precis fått taket omlagt på huset och byggt ett dubbelgarage. Jag vet inte om hon åkt på demens eller om hon bara vill ha det bekvämt för sig, men roligt är det att se att en snart 80-åring börjar tänka på utseendet på kåken :)












Vi promenerade till kyrkogården för att se till gravarna igår. Det var strålande fint väder, som gjort för mysig höstpromenad.













Idag var det lite grått men skogspromenad blev det ändå!
När vi kom hem passade vi på att handla på IKEA och köpa mat på Maxi. Blev med vinterjacka också, min Peak-jacka har hängt med i 6 år och nu var det dags att uppgradera mig med en ny parkas av samma märke. Kan man ha samma vinterjacka i 6 år blir det en billig årskostnad...
Har varit parkerad i soffan sen vi kom hem. Hoppas för allt i värden att den kittlande och irriterande känslan i halsen bara är inbillning. Papsen har hostat, snorat och harklat hela helgen så risken är rätt överhängande att jag för första gången på ett år ska åka på en förkylning... Därför preppar jag med clementin och färskpressad apelsinjuice för att mota bort bacillerna. Ingen träning som planerat ikväll alltså.

3 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Vilken cool mormor! :D

Anonym sa...

Låter som en riktig Krutgumma din mormor! =)
Coolt!
Kram

Sofy sa...

SNYGGT!