söndag 20 januari 2008

Mjölksyra långt ner i tårna

Det utlovades bra väder för söndagen så jag och sambon packade bilen och åkte tidigt tidigt till Vemdalsskalet. Solen sken, det var -5 grader och 130 cm snö. 130 centimeter! Fattar ni, det är typ 33 cm mindre än vad jag är lång :) Vi tog oss fort över till andra sidan, vilket vi alltid gör för där är det bäst backar, solen skiner hela dagen och det går att åka bra carving. Jag hade varit klok och tränade överkropp igår men löpningen satte definitivt sina spår så mjölksyran var påtaglig väldigt fort idag. Men det gjorde ingenting, för jag fick uppleva en av de bästa skiddagarna i mannaminne. Benträningen i höst har verkligen gett resultat, sambon berömde mig för min utveckling och jag kände själv att jag hade bättre tryck i benen än jag någonsin haft tidigare. Första åket var ett riktigt fiasko, en jädra engelsk brädåkare som inte hade uppsikt körde rakt in i mig så jag tumlade runt några varv i snön. Blir så trött på att folk inte har uppsikt i backen!! Well, sen gick det faktiskt som smort. Röda backar är inte min grej så vi höll oss i favvo-backen. 4 timmar skidåkande senare var det två trötta och slagna hjältar som packade in sig i bilen igen. Synd att det är så långt att åka, annars hade vi lätt åkt dit både 3 och fyra gånger i vinter. Men det blir säkert en repris i alla fall. Sambon är det allra allra bästa skidsällskapet :)
Jag bjuder på några bilder från vår härliga dag i vackra Vemdalen.













I liften på väg upp mot toppen





















Min P pausar i backen

























































Mätt och belåten efter en ordentligt sen middag ska jag nu ta en lång och varm dusch innan jag kryper ner under täcket och sammanfattar dagen med ett leende.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tusen tack för dina ord!! :)