måndag 7 januari 2008

Ibland kör jag på rätt spår

Kastad tillbaka till verkligheten på både gott och ont fick jag uppleva idag. Det var inte alls lika tungt att kliva upp ur sängen imorse som jag trott. Jag snoozade en gång, slängde benen över sängkanten och njöt av all tid jag fick innan jag åkte till jobbet. När jag hinner äta en lång och långsam frukost, njuta av mitt morgonte och min nykokta gröt - då är morgonen som allra bäst. Och är det något jag absolut inte kan frångå så är det ju min älskade gröt :)
Det kändes inte plågsamt att jobba. Tiden gick så fort att jag knappt hängde med och vips var klockan "dax-att-sluta-för-dagen". Gissa om jag njöt av varenda stavtag i spåret? Vilket inköp jag gjort alltså!!! Spåret går i kanten av gångvägen och är ganska flack med några mindre backar för att vid skidbacken ta av ner och gena över sjön. Det var bra upplyst och för en mörkrädd själ som jag passar detta motionssätt mig ypperligt. Jag pluggade i mp3-n, fäste pjäxorna i skidorna och gav mig av. Men påminn mig nästa gång att bara ta en underställströja under vindjackan! Som en dränkt katt fick jag ta av mig lagertvå-tröjan och knyta den runt midjan som vanligt, jag är skitdålig på att uppskatta hur mycket kläder jag ska ta på mig när jag motionerar ute. Att jag aldrig lär mig! :)
Nu har jag då skrapat upp lite mer hud bak på hälen så skavsåren verkar knappast gett med sig... Well, på med mer compeed så ska det nog ordna till sig va?
Godissugen som en räv, varför varför varför? :)

1 kommentar:

Malin sa...

Heja heja hurtbullen!!!