onsdag 23 januari 2008

En timma kvar

23:55 är den magiska tiden jag alltid håller reda på när det är på min födelsedag. Mamma och pappa har år ut och år in sagt att "du är inte x år än, 23:55 inatt så fyller du :)". Om en timma slår klockan 23:55 och jag blir då 28 år.
Födelsedagen har varit helt underbar. Tack till alla er som grattat mig, det värmer verkligen. Sms:en har haglat in, jag har fått massor av inlägg på facebook och telefonsamtal. Min lilla prinsessa Klara 3 ½ år ringde och sjöng "ja må du leva" för mig, hurrade och berättade att hon minsann ritat en teckning till mig. Hon hade varit magsjuk och när jag frågade henne om hon var hemma och var sjuk fick jag till svar "jag har lite ont i maden, faktiskt". Gullgrynet kan inte säga G så det blir D och faktiskt finns med i varenda mening, annars kommer hon på sig själv och lägger till det. Sötast!

Ikväll har vi haft vänner här på fika, mycket surrande och skratt blev det. M & J som precis flyttat hit är så lättsamma och vi hade mycket att prata om!
Av gohjärtat fick jag en spa-dag på Södra Berget och av bästa vännens kille en kokbok och ett par "sexiga diskhandskar". Totally outstanding! En vinflaska och en after eight av M&J och av bästa vännerna en skön helg med film, shopping, restaurangbesök och show med Magnus Betnér. Helt fantastiskt och härligt att få ha sina nära vänner på fika när man fyller år.

Nu ska jag packa och sen försöka sova. Imorrn bär det av till Åre, så jag är tillbaka på söndagkväll i något risigare form :)

Inga kommentarer: