torsdag 10 januari 2008

Vilja vs förutsättning

Med siktet inställt på 6,2 km blev jag måttligt besviken när spåren var så illa tilltygade att jag praktiskt taget stakade mig runt 3,1 km. Det var helt omöjligt att fullfölja planen trots all energi kroppen lagrat under dagen. Blåis, skare och stenhårda spår är ingen bra kombination kan jag lova. Skidorna gled bakåt i uppförsbackarna och alldeles för fort nerför för att kunna hålla balansen och jag fick parera mer än teknikköra. Men - jag ska vara glad att jag i alla fall fick 3,1 km. Bättre det än ingen kilometer alls!
Vi åkte ut till goda vänner för att inspektera nyrenoveringen av huset, fira herrn i husets födelsedag och få mysa ner oss i soffan och surra. Killarna åt pizza och vi tjejer åt kyckling med grönsaker, ris och sambal oelek. Ögonen började strejka efter tre timmar bland två underbart söta katter så då åkte glasögonen på och vi tog bilen hem.

Imorrn ska jag prova spåren på berget, där har det tydligen kommit en decimeter snö medan det regnade nere i stan. Hör och häpna, är det inte en halvmeter snö 2,5 mil utanför stan rätt in i landet? Där finns också skidspår så det är värt att ta en tur för att testa :)

Favoriter just nu:

AmyWinehouse
Vincent
LarsWinnerbäck/MissLi

Älskar att det är fredag imorgon!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Trist väder! I göteborg vet vi vad man får och idag ska det därför inhandlas gummistövlar =) Hoppas du hittar någon bra snmö att åka i!