tisdag 15 januari 2008

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Vad är det med tisdagar som får mig att gå i dvala hela dagen lång? Vore jag en latmask skulle jag säga brist på motion och frisk luft men det kan det inte bero på! Kanske att kroppen vill ha en vilodag och tycker att tisdagar är en passande dag för just denna aktivitet? Hur som helst har jag varit en zombie hela dagen lång men ändå gjort det jag borde på jobbet, skrattat och flamsat precis som vanligt :) När jag kom hem drog jag på mig mys-stassen (alla har en sån va?) och de nystickade raggsockorna (en otroligt vänlig kollega har stickat två par jättesköna raggisar till mig) och kröp ner i soffan under filten. Det blev en lååång och jätteskön nap på ca 1,5 timmar. Jag är fortfarande seg och lite sömnig men inte närmelsevis så trött som jag var direkt efter jobbet.
Med andra ord inföll en ofrivillig vilodag idag när jag egentligen tänkt träna på stairmaster och gymma lite, men det tar jag imorrn istället. Upp på hästen bra, jiiiha!

Det kommer en mycket försenad sammanfattning av första "riktiga" veckans träning här också, den uppdateringen glömde jag helt bort i söndagskväll.

Träning vecka 2
Måndag: Skidade 6,2 km i flack terräng. Bra underlag och fint fäste.
Tisdag: Vila
Onsdag: Vila
Torsdag: Skidade 3,1 km i flack terräng med bedrövligt underlag och dåligt fäste.
Fredag: Skidade 5 km i kuperad terräng med hyggligt underlag och fäste.
Lördag: Power walk 3,2 km i stan.
Söndag: Skidade 5 km i kuperad terräng med underbart underlag, fäste och toppenväder!

Totalt tränad sträcka: 23 km

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det där med att om man någonsin blir nöjd vet jag inte men enligt mina erfarenheter blir jag nöjd med det jag uppnår och sedan ihttar jag på andra saker att förändra eller förbättra. Till exempel när jag nått dit jag vill i arbetssituationen då kommer tärningmål etc. Men när man uppnår delmålen tycker jag att man inser hur mycket värt det är att kämpa för dem, även om det ibladn känns omöjligt att hitta ork och amibtion när saker verkar så otroligt långt borta..

Malin sa...

Du är ju grym med skidorna!
Staka på, hej och hå!
Snart blir det ljusare tider och då blir vi piggare...det vill säga om man lägger sig i tid ;) Hihi!
Kram på dig