lördag 19 januari 2008

Nya förutsättningar

Jag hade faktiskt gruvat mig lite för första passet 2008 på Friskis. Om jag inte missminner mig så har jag här i bloggen skrivit att jag inte kommer att förnya gymkortet utan köra på "gratisträning" i form av stairmaster och skivstången vi har här hemma kombinerat med längdskidåkning. Ack så jag bedrog mig. Den vackra snö som föll i helgen har nästintill regnat bort och lämnat ett kall, hal isbana efter sig. Det är svårt att power walka utan att riskera livet (även med broddar) och stairmastern ger mig absolut inte lika mycket som ett löpband gör. Därför packade jag min väska och begav mig till gamla hemtama Friskis idag för att svettas lite. Började med uppvärmning på bandet med 20 minuters löpintervaller för att sedan övergå till ett tungt överkroppspass. Biceps, triceps, bröst och mage fick sig en rejäl omgång så armarna skakade när jag åkte hem. Jag valde att lägga på mer vikter och köra färre repetioner eftersom jag vet att jag orkar det nu, jag känner hur musklerna svarar bättre och hur svetten forsar när jag får ta i som hårdast. Det är skönt, gör ont och är härligt på samma gång.

Klantskallen hade däremot glömt handduken så jag fick blåsa mig torr med hårblåsen :) Haha, måste ha sett mycket rolig ut! Tur att jag var ensam som halkade runt i omklädningsrummet efteråt.
Nu har jag bestämt mig att det ändå får bli ett gymkort. Kommer det snö så kommer jag att ägna längdskidorna mer tid men jag vill inte känna mig inlåst utan alternativ så jag köper ett redan idag. Ett bra beslut för en hållbar framtid. Och vet ni, jag ser faktiskt annorlunda ut i mina träningskläder nu! Hör och häpna var det inte en relativt stolt flicka som jobbade på där på gymmet idag med en lite mer slimmad kropp. Snacka om motivationshöjare och "spark-i-arslet-att-fortsätta-på-den-sunda-banan".
Önskar er en skön och mysig lördagskväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som en bra idé. Det är så ruskigt tråkigt att bli hindrad i sin träning på grund av väde roch liknande.. dessutom rä det lättare (tycker jag) att hitta motivation om det finns fler möjligheter till att variera tärningen under tyngre perioder. Hoppas helgen varit bra!