lördag 5 januari 2008

Vin-däst

Oj vilken skön dag! Trots utebliven motionsrunda pga stormen som ven kring knutarna så blev det så bra så bra. Jag och lilla 3½-åringen, som skrattar och fnissar mest hela tiden, läste böcker, pusslade, åt lunch och busade mest hela dagen. Att få sova från midnatt till framåt tio halv elva har varit en lyx som jag unnat mig varje dag denna ledighet och gissa om jag börjar känna mig ordentligt utvilad? Till råga på allt så har jag ju sovit lite middag på en sådär kvart tjugo minuter varje eftermiddag sen jag kom hit till Jämtland, det måste vara luften :)
Vi har ikväll ätit vedgrillad marinerad karré med ugnsgrönsaker/potatis, vitlökssmör och bearneisesås och rödvin till det. Nu väntar kanel- och glöggkokta päron till en hemmagjort vaniljglass (vispad fryst Kelda vaniljsås) och ett gott rött dessertvin. Är det ledighet så är det. Tillbaka till verkligheten och alla lyxiga grönsaker och nyttiga prylar på måndag igen - var så säker!

Å tack alla ni som börjat blogga regelbundet igen, att läsa alla mina favoritbloggar varje dag är en lyx!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är underbart, ingen riktig vardag än men det kommer nog =) Fast gissa om jag saknar snön! Längtar efter din halvårsplan, hoppas på att kunna presentera en sådan i morgon jag med!