söndag 13 januari 2008

Vintrig söndag

Det blev tidig uppstigning imorse för att få chansen att njuta av precis hela dagen. Jag drog mig under täcket några minuter och njöt av söndagskänslan. Söndagar är den absolut i särklass allra bästa dagen enligt mig utan tvekan!













Efter mina normala morgonbestyr klev jag i tofflorna och gjorde frukost.
Fiberhavregrynsgröt med hemmagjord lingonsylt, en kopp kvitten-blend té, ett kokt ägg
och ett glas Brämhults. Dock blev jag proppmätt fort så ägget sparades till lunchen och josen står nu i kylen..















Jag hyrde film igår men sparade den till söndagsmorgonen så jag avnjut frukosten tillsammans med en grymt välgjord film där Adam Sandler var outstanding. Hur den mannen lyckas vara asrolig i vissa filmer och seriös i andra - det fattar inte jag. Det här är i alla fall min nya favoritfilm i genren drama. Ja, jag lipade som en bebis så tårarna rann ner för kinderna, but hey - that's me!















Kaffepaus...














Tvättkorgarna var belamrade med smutsiga kläder efter veckan (och ledigheten) eftersom vi spenderat mer tid hos vänner och på olika andra aktiviteter än hemmavid så jag laddade maskinen med både kläder och gardiner :)















Medan tvätten snurrade i maskinen tog jag ut snabeldraken på en sightseeing genom lägenheten. Dammråttorna hade samlats i små högar här och var så det var verkligen inte en dag för sent. Snön som föll inatt karades ihop av en snäll själ som var här och skottade medan jag såg film men eftersom min bil stod på parkeringen så blev det små fina högar runt den. Därför satte jag på mig vintermundering och gav mig ut för att skotta fram bilen och göra den redo för en liten färd. Sen var det dags för lite matintag i form av lunch innan skidturen.















Redo för skidtur!!















Väderförhållandena var perfekta för en skidtur på Södra. Det märks att snön bara lagt sig som en hinna över den tidigare blåisen för det är riktigt förrädiskt på gatorna och man får köra försiktigt. När jag kom upp på toppen blev jag överlycklig. Eller vad skulle ni ha blivit om ni möttes av den här synen? Svenskt vinterlandskap när det är som allra vackrast.










Det blev samma slinga som i fredags men med mycket bättre fäste och mycket bättre underlag. Det gick som en dans och jag fick till tekniken på ett helt annat sätt nu när det kommit ny snö, det var kallgrader och det var nyspårat. Jag njöt verkligen av varenda meter!! Mitt sällskap är av den allra bästa sort och vi surrade på där i de gedigna uppförsbackarna. Hon är för härlig min vän!! Hon följer min blogg och hennes pojkvän har tydligen kikat in här lite då och då (välkommen hit :). Han tycker att jag verkar ha bra motivation och karaktär! Gissa om det var en fin komplimang. Det värmer mitt lilla hjärta och ger mig en bra spark i röven till att fortsätta köra på i samma anda. Tack Jörgen!!














Tvättade en maskin till med handdukar när jag kom hem, måste tömma de förbaskade korgarna nu :) Körde igång med mat och idag fick det bli älgfärssås med spaghetti - går alltid hem i magen!
Förberedelser...











Färdigt resultat...














Nu väntar jag hem sambon som varit borta sen igår förmiddags, det är kärlek att få längta efter någon!

4 kommentarer:

Em Löfgren sa...

gud vad skoj med så mycket bilder! så skoj att få en glimt av ditt liv!!!

Anonym sa...

Ja visst var det härligt igår !! Hoppas att det blir lika underbart idag oxå, känner mig verkligen laddad :) !

Anonym sa...

Vilken härlig dag och jättefint och roligt med bilder.. Måste se den filmen nästa gång ska kolla film! Tack för tipset =)

Anonym sa...

vad kul med bilder, och vad god all din mat såg ut. gillar din rosa tröja också :)