lördag 19 januari 2008

Get rich or die trying

Helgen är då jag svullar till mig, köper hem chips, nötter, godis, dipp och frossar i alla möjliga goda saker. Det stannar inte vid en dag utan slutar oftas med gotta både fredag, lördag och helst lite söndag också. Härligt va? Min kropp tycker nog inte det... Men så var inte fallet idag!
Jag slutade halv två i vanlig ordning och blev inbjuden på fika hos en gammal kär vän som flyttat till stan. Åkte hem och parkerade bilen, la reflexvästen i luvan och knatade iväg. Vi fick ett par trevliga timmar som gick alldeles för fort och med reflexvästen ovanpå jackan brummade jag hem i all världens fart. Benen gick som trumpinnar och armarna likaså! Skjutsade iväg sambon på pokerkväll och fortsatte min turné till två andra vänner. Vi åt härlig fredagsmiddag tillsammans i form av en italiensk sallad - sallad (inte isberg, någon annan god), avokado, peppar- och vitlökssalami, fiberpasta, körsbärstomater, tallegio och balsamico på toppen. Efter den goda middagen åkte vi vidare till K för att se "Let's dance" och "Get rich or die trying". Frossade i honungsmelon och clementiner, mmmm! Första gången på väldigt, väldigt, väldigt länge som jag tagit upp en påse inne på ICA med tanken att köpa smågodis, lagt tillbaka den och köpt ett gäng clementiner istället. Om det var godare? OM! Saftiga, söt/syrliga och med alldeles färska. Är jag stolt över mig själv? Ja, faktiskt. Detta bevisar att jag kan stå emot.

Det är dax för sängen nu, är trött så ögonen hänger som ni ser :) Imorrn väntar en spännande utmaning. Uppdatering sker. Jag är lite nervös!

Inga kommentarer: