fredag 4 januari 2008

Visualisering

Idag har jag samlat på mig massor av inspiration från olika bloggar hur jag ska gå vidare i mitt måltänk. Det är så mycket jag vill göra men jag är alltid rädd att orken ska tryta. Jag känner mig själv bäst...
Kan lova att det inte är lätt att hålla igen på godsakerna här hemma hos svärföräldrarna. I hallen finns ett skåp där all världens godsaker står samlade på hög som en inbjudande frestelse som bara ropar på mig. Med mitt sockerberoende och för tillfället brist på motivation och karaktär över sötsakerna så trillar handen ner i påsen/asken/lådan flera gånger om dagen, dock inte lika ofta som det var förr när jag var här. Därför är det lika bra att köra igång på allvar efter helgen och då är det högsta växeln som gäller, inget annat. Med ny bil och allt kan jag till och med lägga i femman om jag vill :)

Det är så många som ger sig på en nystart såhär i början på 2008 och jag vill inget hellre än att kämpa mig fram till drömkroppen. Jag har ju alla förutsättningar att fixa det bara karaktären hjälper mig på traven för motiverad till ett sundare liv är jag definitivt. Jag vill verkligen göra en helomvändning nu och satsa på kroppen - jag lever bara en gång. Naturligtvis ska jag unna mig det goda men inte för ofta och inte för mycket.




När jag lägger mig på kvällarna utformar jag nya mål och strategier och kommer nog att ha hela planen klar för mig när det på söndag eftermiddag är dax att lägga upp halvårsmålet för 2008.


4 kommentarer:

Anonym sa...

så fort man kommer in i vardagen brukar ju maten funka också. en plan är alltid bra, gärna med belöningar när vissa mål uppnåtts. det här grejar du!

Em Löfgren sa...

jag tror det är bra att hålla just den tanken i huvudet "jag satsar på kroppen och hälsan" när sockersuget pockar på! för då blir det väldigt svårt att rättfärdiga snaskandet..! =)

Anonym sa...

Men nu blir jag ju så glad :)
Tack för mailet. Nu vet du vem jag är, hihii!
Kram till dig o pepp pepp

Anonym sa...

Jo vi lever bara en gång. Låt det bli en hälsosam o trivsam livstid.
Massor med peppkramar!