tisdag 1 januari 2008

Välkommen 2008

Nu kan vi vända blad och hela 2008 ligger som en oskriven bok framför oss. Med andra ord helt ny situation, vi blir ett år äldre, ett år starkare och ett år klokare (förhoppningsvis). Jag vill helst att min bok för 2008 ska bli så bra som möjligt - det vill jag alltid.

2008 är året då jag:
* har en ny bil jag säkert kan tuffa runt i.
* har ett par sprillans nya längdskidor som ska bli mitt andra färdmedel i vinter.
* hördjupar min relation till älsklingen, livskamraten och bästa vännen ännu mer
* återfinner lusten till träning, hälsa och mat
* minskar mitt kroppsfett och ökar min muskelmassa
* reser och upptäcker nya platser
* lever gott och skjuter undan ångesten till någon gömma där den inte går att plocka fram - för nu är den bearbetad!

2008 blir ett bra år - det känner jag på mig!

Igår firade jag in nya året genom att umgås med en kär gammal väl, jag åkte bil flera mil i Jämtland och råkade köra fel någonstans vid Hammerdal :) och jag kom äntligen fram till huset vid sjön där vi åt god trerättersmiddag och hade whiskeyprovning. Med flera mil i ryggen så värkte den av bara sjutton så jag gav upp efter tolvslaget och somnade sött. Att få sova med älsklingen var en bra början på nya året, vi har ju varit ifrån varandra i flera dagar nu!

Första dagen på 2008 invigde jag mina längdskidor och tog en tur på 1,5 timmar. Några skavsår senare är jag rätt mör i ben och armar, men det är bara på't igen så ordnar det sig :)

GOTT NYTT ÅR DÄR UTE!

1 kommentar:

Em Löfgren sa...

gott nytt år!! och hoppas 2008 blir allt det du drömt om!!