måndag 28 januari 2008

Åre 2008

Så var man då tillbaka i hemmets lugna vrå och har jobbat en dag sedan den sköna och mysiga Åre-resan. Det blir en stor omställning från att ha varit 7 tjejer som surrat konstant i 3½ dagar till att bara vara jag och hjärtat.
Vi har haft det jättebra, slappat på dagarna och dansat till långt in på natten. Det kom ½ meter snö på två dagar så jag kan lova att det inte var prioritet att gå ut när det blåste stormvindar och nederbörden kom liksom i sidled. Snöstorm tror jag det kallas :)
Jag fick även chansen att fördjupa en vänskap som är väldigt uppskattad. Har funnit en vän som delar mina åsikter och värderingar i livet vilket känns jätteskönt. Vi hade många långa diskussioner om både det ena och det andra, tror vi somnade 3:30 i lördags :)

Det blev nästan ingen motion alls förra veckan förutom den korta promenaden från lägenheten till Åre i fredags samt alla danspass. I lördagsnatt när jag kom hem var jag precis genomsvettig efter ett 2½ timmas konstant danspass bland fulla norrmänn på Bygget. Schalgermusik är good stuff för öronen!

Ska läsa igenom mina favoritbloggar nu och se vad ni har haft för er sen vi "sågs" sist :)

---------------------------------------------------------------------------------------------
Uppdaterad 22:39

Har sett "Irene Huss - tatuerad torso" - bra!
Tyvärr verkar jag ha en rejäl nackspärr på intåg, det var meningen att jag skulle promma efter jobbet men jag kunde inte ta djupa andetag för då högg det vid skulderbladet och ömmade i muskeln. Nu är hela halsen också öm och jag kan inte vrida huvudet åt vänster. Ålderskrämpor, kommer de när man fyllt 28 eller? :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas nacken mår bättre, det är inte kul med nackspärr. kul att du haft så trevligt däruppe, avis jag blir ;)

Anonym sa...

ååååhh vad jag längtar hem när jag läser detta. Jag hoppas snön finns kvar över påsken för jag blir i jämtlandsfjällen mer än två veckor i Mars, gissa om jag lägntar =)