fredag 4 januari 2008

Vilsen

Trots sjungande vind och yr snö snörde vi på oss pjäxorna och stakade oss kilometern uppför backen till skogen. Det är ingen enkel början på en skön tur och jag är nästintill sjöblöt i svett när jag väl ser ljuset på skoterleden där uppe på höjden. Oftast måste jag stanna halvvägs för att ta av mig vantarna, lätta på jackan och snyta mig. Idag blev turen längre än planerat eftersom det blåste så men 90 minuter senare var vi skönt trötta. Såhär när jag är ledig är det faktiskt bra att ta en liten middagslur innan middagen eftersom jag blir så skönt trött av motionen :) Ja, den har det verkligen inte varit någon brist på under ledigheten. Underbara, vackra naturen där man gratis kan vistas på många olika sätt.
Snart ser jag tyvärr slutet på dessa många dagar jag fått njuta tillsammans med familjen. Alldeles om för några dagar åker jag och baby hem till oss igen för att gå in i vardagens kläder. Det blir iofs skönt på sitt sätt att komma in i gängorna och rutinerna igen och få vara för oss själva en stund :D

Inga kommentarer: