onsdag 27 maj 2009

Det stora avslöjandet!

Erika avslöjar: Jag har slutat äta gröt! Jepp, nu är det slut med varm bomullskänsla i magen.. Under vinterhalvåret äter jag gröt varje morgon. Det blir lite olika variationer på gröten men basen är alltid densamma; fiberhavregryn och vatten. Varianterna kan vara:
* gryn kokade med rivet äpple, kanel och lite öppelmos på toppen
* russin, linfrö, psyllium och mjölk
* äppelmos och mjölk
* lingonsylt och mjölk
* hallonsylt och mjölk

Den sistnämnda kombinationen var ingen hit. Hallonsylt passar bäst på pannkaka, våfflor och i filmjölk.

Erika avslöjar 2: Gröten ersätts med fil! Jepp, nu åker den kalla filen rätt ner i magen och gör tarmarna glada. Hittills har jag haft äppelbitar eller jordgubbar i filen samt müsli ovanpå. Jordgubbar känns som lite väl vardagslyx för det är inte billigt med 225 g röda bär för 21 kr. Förstår ni kilopriset? Sjukt! Därför har jag inhandlat frysta hallon och blåbär som får ersätta jordgubbarna och det känns som ett bra byte. Jag längtar redan nu till sommarmorgnar i Söderhamn när man kan plocka jordgubbarna direkt ur landet och lägga i filen...och avnjuta frukosten på altanen..

Euroshoppers hallon är monsterstora. Muterade?


Funkis i filen!


Just ja, jag fyndade ju idag.
Snygg sommartunika för 249 kr på Cubus. I like!

6 kommentarer:

Em Löfgren sa...

skönt att du tar ditt förnuft till fånga gröt är äckligt ;) jag är stolt över dig =)

;)

snygg tunika darling =)

Löpning & Livet sa...

jag skulle nog aldrig kunna sluta äta gröt :) jag äter gärna fil med bär och müsli till mellan/kvällsmål, men till frukosten MÅSTE det vara gröt, annars känns det jättefel! :9

Åt ju ägg och keso med lite sylt i tisdags och det kändes helskumt, haha :)

Cizzi sa...

Gröt kan jag bara äta på vintern och hösten. Nu är det bär och fil som gäller =) Och en massa annat gott!

Susanna sa...

Ibland när jag äter gröt blir jag extremt varm och börjar nästan svettaas, så jag håller mig nog också borta från den när det är som värmast. Samtidigt är det ju så gott!

Veronica sa...

Jättefin tunika!! =)

Annika sa...

Euroshoppers hallon är the shit! Så fina och goda! Och stora, jajamen! :)