tisdag 5 maj 2009

Yeeeeeeyh!!! Sån frihet det är att få kliva i löpartightsen.

Yeeeeeeyh!!! Sån lycka det är att få springa i regnet.

Yeeeeeeyh!!! Sån glädje det är när allt stämmer.

Yeeeeeeyh!!! Sån energi kroppen utsöndrade.

Yeeeeeeyh!!! För bra och peppande musik i öronen.

Yeeeeeeyh!!! För fint pump i benen.

Idag stämde allt och när allt stämmer, då är lyckan total. I ett lätt duggregn gav jag mig av direkt efter jobbet, precis innan alla andra löpar-entusiaster tänkt träna runt Sidsjön. Denna tajming i tid betydde också Yeeeeyh! för fågelkvitter, kipp under skorna och en blank sjö. Jag registrerade mer än vart jag skulle sätta fötterna för att inte springa i närmaste vattenpöl.... bland annat att det luktar sommar när det regnar. En gudomligt fräsh doft!

Tack vare all energi lyckades jag åstadkomma många kilometrar idag. Det är ju svårt för mig att utvecklas som löpare när jag inte sprungit speciellt mycket under vintern men detta var tiderna jag joggade på idag:
Varv 1 - 3,1 km - 20 min blankt
Varv 2 - 3,1 km - 20,34 min

Efter andra varvet hade jag känningar i benhinnorna och för att inte ta ut mig allt för mycket såhär i början av säsongen så taggade jag ner och powerwalkade sista varvet. Då hade jag även möjlighet att fota lite...
Varv 3 - 3,1 km - 32 min power walk

Den stilla sjön jag joggar runt

En gigantisk svan vid sista
bron innan parkeringen

Man blir smutsig av att jogga i regn

Svängde ihop en tonfisksallad till middag.

Köpte nyaste Matmagasinet.
Ja, vi har alla olika sätt att se på saker och ting...

Nu ska jag lägga mig raklång i soffan och stretcha rumpan, ta ett glas vatten och ett äpple, sen på vänner och njuta av livet. För det är det enda måste jag har här i livet - att njuta. Det känns inte direkt som ett jobbigt måste!!

2 kommentarer:

Em Löfgren sa...

starkt jobbat raring!!! woho!! härlig känsla!

3 varv i samma spår? wow! mentalt starkt att inte lessna!! =)

Anna sa...

Åhhh! Härligt, härligt!