söndag 3 maj 2009

På ICA i mysbrallor

Helgen går till historien som den mysigaste och skönaste. Vi har fått all den kvalitetstid som vi faktiskt behövde, har spenderat varje ledig sekund med varandra så när hjärtat i eftermiddags drog iväg på en fisketur saknade jag honom faktiskt redan innan han åkt. Det är kärlek :)

Vi har cyklat idag! Turen var mest bara uppför så svetten formligen sprutade när jag efter 3 kilometer äntligen siktade den första lilla knixen där jag kunde vila benen. Skogsstigarna var lite luriga på sina skuggiga ställen där snön inte riktigt hade smält bort så det gällde att hålla tungan rätt i mun!

Ja är det ledighet så är det! Iförd gråa mysbrallor och turkos zip-tröja inhandlade jag veckans råvaror för frukost- och middagsmaten. Jag var inte ensam! Nu har jag fyllt upp förrådet och till veckan bjuds det på:

* Kycklingrullader med krämig sås och rotsaker
* Bulgursallad med tonfisk
* Ugnsbakad lax med örtsås
* Köttfärsfyllda piroger

Note to self: Tvätta inte en kofta utan att ta ur majblommekransen ur tyget. Det blir styggt i tvättmaskinen och kan bli hål på andra kläder. Bra att veta!

Första veckan bjöd inte på några överraskningar vad gäller Bikini Fit. Vågen står stilla, det har inte blivit sådär jättemycket effektiv träning och jag har även unnat mig lite gott under ledigheten. Planerar för en annorlunda träningsvecka och ser fram emot fina eftermiddagar i spåren!

1 kommentar:

Veronica sa...

=) Nja jag vet faktiskt inte, men jag tycker det känns som en lockande tanke. Men vi får se, just nu känns det otroligt långt borta. =)