söndag 24 maj 2009

Kristi Himmelfärds helgen

4 ½ dags ledighet med start onsdag kl 11.30. 4½ dagar ledighet i ljummen majsol och prunkande grönska. Det är svårt att vara missnöjd över livet...


Onsdag
Äppelpannkaka till lunch, lång och skön promenad i skogen med hjärtat och helkväll med tjejerna ute hos Camilla. Vi såg Twilight, skrattade oss hesa och hade en jättemysig kväll tillsammans.

Torsdag
Vaknade av att Camilla kom ner med prins Fabian. Han låg och jollrade i sängen nästan en timma innan vi tyckte att frukost var på sin plats.
Städade av lägenheten och gick på prommis, lagade filé provencale, delade en flaska rött och såg Felon, en film jag varmt kan rekommendera. Rå och tuff men med ett bra budskap!

Fredag
Sov otroligt länge så efter frukost tog jag en löparrunda i skogen och hjärtat cyklade en sväng.
Grön/röda frukostillbehör

Åkte ut till Matfors på eftermiddagen och bjöd våra vänner på libanesisk mat, dvs köfte (gjord på lammfärs denna gång), taboulleh (bulgursallad), hommos, tsatsiki, rostade paprikor och fetaostknyten. Till detta drack vi ett supergott rödvin. Satt i inglasningen och surrade till långt efter midnatt.


Lördag
Vaknade av sötaste tjejerna som kom och myste med oss. Shoppade loss på Nordljus och hittade en fin välkommen-skylt som ska sitta på vår nymålade dörr (hela huset har gått från en tråkig grå färg till en ny fin grågrön färg med mörkare golv på farstukvistarna och alla dörrar har målats röda). Grillade lunch och killarna stack ut på en fisketur på eftermiddagen.
Kom hem vid 6 och lagade till en härligt stark korvgryta med pasta, såg "Stranger than fiction" och njöt av livet.

Söndag
Har legat på bryggan på Sidsjön hela eftermiddagen och njutit av vårsolen. Pelle kommer strax hem från fotbollsträning, jag har sett reprisen av Grey's anatomy. Nu blir det en kvällsprommis i det vackra vädret och sedan Changeling.

Det är förresten väldig tur att jag inte driver en blogg där "dagens outfit" är stående inslag. Se bara på den här fotosessionen jag gav mig på tidigare för att föreviga den härliga färgen på tröjan jag verkligen älskar :)

1 kommentar:

Em Löfgren sa...

hej sötgöte! låter som några bra dagar som passerat=)