torsdag 28 maj 2009

Pain is temporary...

Vansinnet har nått sin gräns!

Intag efter lunch: 1 äpple, 1 banan.

Planen var att provcykla min kollega Elins cykel, som också är det fordon som ska ta mig runt Tjejvättern. Jag gav mig iväg i mina vadderade cykelbrallor. De är snygga men förbannat osköna alltså! Som en gigantisk Pampers mellan benen... Hur som helst, cyklade bort mot Sidsjön för där är det trivsam omgivning. Trampade på uppför alla backar, hade vinden mot mig men det kändes inte jobbigt alls. Tack och lov fick jag vila i en relativt lång nedförsbacke och plötsligt var jag i Allsta, 18 km hemifrån.

Här i Allsta fick jag en mycket klok idé om att prova cykla gamla vägen mot Nolby, en väg jag varit sugen på att testa. Betänk här att jag fortfarande bara ätit ett äpple och en banan. Sagt och gjort, jag cyklade på mot Klingsta, tog av mot Nolby och här började uppförsbackarnas låååånga väg. Backarna var så sega att det ibland kändes som att jag stod helt stilla! Landskapet efter den här vägen är så vacker, då man cyklar upp på en platå och ser ut över hela Ljungan. Det doftade av hägg och liljekonvalj och var väldigt tyst när bilarna inte störde friden. Från avtagsvägen i Klingsta fram till Nolby är det lite över 10 km och väl där började benen kännas jobbigt stumma. Den berömda väggen var på väg emot mig med hög fart. Jag stannade till och drack en massa vatten, sen upp på cykeln igen.

Från Nolby/Kvissleby går det en jättefin led som heter Strandleden. Den löper längs med stranden ända in till stan och kantas träd, buskar och blommor. Jag försökte med all kraft jag hade att fortsätta cykla i samma tempo som tidigare men ju närmare hemmet jag kom desto tröttare blev jag. I Bredsand fick jag stanna på Tempo för att klämma i mig en banan kvickt!!
Väl hemma var duschen såå skön, maten såå god och soffan såå mjuk. Nu ska jag stretcha benen coh lära mig en läxa: ladda med energi innan ett pass av det här slaget!

4 mil och 2 timmar... Tja, det får väl ses som en medelgod insats?!

Jag hade Johannas låt på hjärnan hela vägen hem, den är så vacker!

4 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Ingen dålig premiärtur :) Låter väldigt fint också. jag vill ha en cykel!

Sofy sa...

ha, ha, du är rolig du!

Själv kör jag på med mina 2 km åt gången moahahaha

Malin sa...

Starkt jobbat att cykla så långt utan mer energi i magen. Låter som en mkt trevlig och fin runda, men såklart bättre om man är pigg och laddad med energi. Det tar på krafterna att vara ute och cykla länge.

Annika sa...

Haha, jag tycker tvärtom om byxorna... FULA men sköna! På cykeln iaf, kanske inte att gå längre sträckor i :)

En vecka kvar, spännande!