lördag 9 maj 2009

Planlös cykling i härligt majväder

Jag är rätt spontant av mig och gillar att träna utan egentligt mål. Det är sällan som jag sitter hemma och mäter ut en viss sträcka, springer den och vet exakt hur långt jag sprungit och hur lång tid det har tagit. Istället känner jag av dagsformen och ger mig iväg för att se hur långt jag orkar och hur lång tid det kan tänkas ta. Som idag när jag tränade inför Tjejvättern (som jag vet hur lång den är men inte hur lång tid det kommer att ta...)

Humöret som alltid på topp när jag vaknade (!) vid 8, åt god frukost med Pär och när han drog iväg på fotbollscup så satte jag på mig träningskläder, cykelhjälm, plockade fram cykeln ur förrådet och gav mig iväg med sikte "kanske Bergsåker". När jag kom dit såg jag skyltarna mot Töva så jag svängde av på en mindre landsväg med siktet inställt på den byn. Där Töva tar slut tar E14 vid och den är inte så värst spännande att cykla efter. Mycket trafik, höga hastigheter och ett enda stort brus av bilar - så jag vände i Töva helt enkelt. Mötte Karima helt otippat efter vägen där hon tog sin morgonpromenad så vi kramades, surrade och sen cyklade jag hemåt.

Jag har efter vägen luktat på den härliga majluften, nästan kräkts vid passage av grisfarm och njutit av med- och motvinden i ansiktet. Nu såhär efter 3 mils cykling på landsväg blir det en varm dusch! Sen ska jag nog laga lunch tills Pelle kommer hem. I eftermiddag hoppas jag solen tittar fram så vi kan ta en skön promenad eller en lugn och lång cykeltur tillsammans.

Ha en toppenlördag!!

1 kommentar:

Annika sa...

Bra tränat! Även om jag blir orolig över att läsa om alla som tränar som galningar inför tjejvättern - och jag som inte har köpt en cykel ännu... puuhh... :)