tisdag 26 maj 2009

Kort löppass i kuperad terräng

För att göra en lång historia kort så var det otroligt skönt att jogga idag. Kanske att soc-tröjan var en smula onödig och bidrog till att jag var precis sjöblöt i svett när jag var klar, kanske att en kuperad terrän med mestadels uppförsbackar i början av sträckan är att ta i när man är löp-otränad som jag men bortsett från det - I löööv jogging i skogen. Fågelkvitter, fin och mjuk stig under fötterna, tungt ibland/lättare ibland! Synd att jag inte kan jogga "en runda"däruppe utan får jogga en viss sträcka och vända där det känns lämpligt och jogga samma väg tillbaka.



Tror att det blev 5 - 6 km och klockan glömde jag men gissningvis tog det 35 minuter. Hemma gjorde jag situps och armhävningar. Det suger fortfarande i magen efter fredagens galna situps-session med Pelle..

Om en vecka har jag precis sprungit Vårruset. Det ska bli spännande att se om jag gör någon tidsförbättring mot förra året eller om jag är precis lika långsam.. :)

2 kommentarer:

Susanna sa...

Åh så fint det ser ut! Älskar att springa på sådana vägar :D

Sofy sa...

Härlich härlich! Jag trro du kommer få till en grym tid, fatta vad de där tappade mjölkpaketen hjälper till! håller en tumme!