måndag 11 maj 2009

Tårfyllda ögon

Medan ögonen tåras, linserna skaver, näsan rinner och nysningarna kommer oannonserat varannan minut så försöker jag läsa Flyga Drake av Khaled Hosseini. Det är en otrolig levnadsskildring av två barn som växer upp i Afghanistan, Amir som är en rikemansson och Hassan som är tjänstefolk. Jag är gripen av boken och vill knappt släcka lampan på kvällen. Så snart den är slut beställer jag Tusen strålande solar. Jag har även blivit lovad att låna hela Twilight-serien av Sofia på jobbet. Den ser jag fram emot att läsa i sommar!!


3 kommentarer:

Sara (Träningsglädje) sa...

åh, spännande läsning. har läst båda... ska inte skriva så mycket mer tror jag. kanske avslöjar nåt! ;)

Anonym sa...

Ha ha de där fyra böckerna av Stephanie Meyer kommer inte att vara mer än en vecka totalt. Jättebra och lättlästa.
Njut.

Följer din blogg men har inte lämnat meddelande innan.
Försöker väl mig också på en slags bikini 2009 vi får se hur det går.

linwin

Em Löfgren sa...

åh massa bra läsning!! vill oxå läsa dem!

sett filmen "flyga drake" säkert 3 gånger! och älskar den! gråter stort varje gång och är som i trans efteråt! den är underbar!!!