fredag 23 januari 2009

Fredag: Födelsedag!

Dagen började fint med samtal av mamma & pappa. De är alltid de första som ringer :)
Väl på jobbet vann jag månadens vinlotteri och kommer att inkassera 9 pavor rött! Gött!
Åt födelsedagslunch på Blå Huset (kyckling med cashewnötter) och planerade kommande kontorspub med tema musik!!
Väl hemma hade jag hela brevlådan full med kort och paket. Herregud att man är ihågkommen fortfarande haha. Fick lotter, presentcheckar, en bok och lite annat smått och gott (!)
Dagens finaste rim fick jag av Veronica:
Grattis på födelsedagen din gamla gnu
är du en vis tant nu?
Kanske har åren slitit på kroppen
och det är snart dags för en tantfrisyr på huvudknoppen
Bingolotto veckans höjdpunkt nu är
medan kroppen sakta faller isär
Ingenstans utan käppen du går
Årens lopp har satt sina spår
Snart knaprar du Varan och Nitroglycerin
förhoppningsvis tycker Pär fortfarande att du är fin
Att hemtjänster kommer blir en daglig rutin
då du snart är en gammal tant med kort stubin
Du vet att jag gillar dig ändå
trots att du snart upprätt inte kan gå


Jag skrattade så tårarna sprutade. Hela rimmet kom i ett sms :)


Älsklingen bjöd på 2-rätters middag på Södra Berget. Jag åt röding, Pelle åt lamm. Mums!
Kortet gör inte direkt rättvisa då det är minst 0,5 m höga drivor snö och vitt på träden så grenarna hänger. Det är så otroligt mycket snö här nu och fantastiskt vackert!!

3 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Grattis igen! Låter som att du haft en bra dag!

Sara sa...

Grattis i efterskott :)

Sofy sa...

Men hallå, vad EFTER jag är1 Grattis i efterskott gums!