måndag 19 januari 2009

Måndag: Back on track

Allra första dagen hos en ny kund är alltid nervös. Speciellt om det ligger extra mycket tyngd på att det får absolut inte bli fel och man som ny i företaget förväntas prestera utöver det vanliga. Jag har åtagit mig ett uppdrag hos kund där jag kommer att jobba 2 dagar i veckan och idag körde det igång på allvar. Kvinnan jag ska ersätta är kvar veckan ut, sen är det jag och en 70-årig kvinna som ska sköta byggets ekonomi. Mest jag. Det blir en rejäl utmaning!

Helt yr i bollen med massa ny information och en diger lönekörning kändes ett pass på gymmet som rena paradiset. Jag rensar ut och fyller på så bra när jag tränar. Idag fick det bli ett lugnt löppass på 4 kilometer för att testa ben och benhinnor efter helgens äventyr. Det gick kanon!
Efterföljade styrkepass bjöd på bicepscurl med skivstång, axeldrag med skivstång, marklyft och rodd med skivstång samt situps. Tyvärr hade jag glömt sulorna i de andra skorna så jag fick springa helt utan. Det var en märklig känsla, men funkade det med!

Återhämtningen bestod av en sponsrad
Gainomax Banan. Den smakade... sådär.

Under löpturen hade jag en massa bra musik i öronen. Dagens playlist:
Britney - Womanizer
Darin - Breathing your love
Lady GaGa - PokerFace
Rihanna - Don't stop the music
Jordin Sparks - Tattoo
Basshunter - Now you're gone
La Bouche - In Your Life
Agnes - On and On
Yves La Rock - Rise Up
E-type - The Tide

Här pratar vi salig blandning... Darin är en favvo just nu...

Har just stoppat in en Mela-special lax som jag väljer att kalla den. Ny laxfavorit, med turkyoghurt och soltorkadetomater-pesto. Yammie, för en nytränad tös!

I övrigt kommer veckan förmodligen se ut såhär:

Måndag: 30 min löpning + styrkepass
Tisdag: 60 min längdskidor
Onsdag: 45 min morgonträning
Torsdag: Vila
Fredag: 60 min längdskidor
Lördag: 60 min längdskidor
Söndag: 30 min löpning + styrkepass

3 kommentarer:

Sofy sa...

Åh, lax1 Åh träning!

kram

Em Löfgren sa...

hej du! fyller du år idag kanske?!?! grattis grattis =)

Em Löfgren sa...

skoja bara menade ju fredag! oups! läste lite konstigt på face ;)