söndag 11 januari 2009

Söndag: Idag bytte jag till bredare skidor

Åh, vilken dag! Vilken underbar dag! Efter att skavsåren placerat sig lägligt och illavarslande på hälarna igår insåg jag att: nej, det blir ingen längdskidåkning idag söndag. Istället drog vi till Hassela och åkte carving. Häärligt!
10:15 stod vi på skidorna, redo för en underbar dag i backen. Nedfarterna var nypistade och vi tog oss glada i hågen upp till toppen. Vissa backar var alldeles för branta då jag behöver ha lagom lut för att kunna åka som bäst. Vi gjorde ett lunchstopp och fick i oss köttbullar, potatismos och sallad innan vi åkte vidare ett par timmar till. Där mot 15-tiden var jag så mör i benen efter alla djupa knäböj att jag knappt kunde trycka ifrån mot slutet av backarna.

Jag och Anna, två solstrålar trots att solen inte syntes :)



Utsikt över Hälsingeskogarna

En av de bästa backarna

När liftarna stängde och vi hade lämnat in de hyrda skidorna, fått av oss gipsvaggorna - förlåt pjäxorna menade jag förstås! - så checkade vi in på badet och bubblade bubbelpool. Underbart avslut på en otroligt härlig dag. Nu ser jag fram emot helgen som bara den. Synd bara att det inte blir någon längdskidtur i början på denna vecka, det är helt omöjligt med de sår som bildats på mina hälar. Vad hjälper bättre mot skavsår än compeed?

Så här kan det gå när man är trött och hungrig!

1 kommentar:

Lilla my sa...

Låter som en skön heldag ;) Såg inte riktigt vilken som var din bästa backe, vad hette nedfarten?

Nu ska jag skala bapelsin och glo på tv ;)