torsdag 29 januari 2009

Torsdag: Lyrisk


Antar att skiers high inte är den rätta motsatsen till runners high, men idag upplevde jag en stund i skidspåret som jag väljer att kalla just skiers high.Det var något av den mest perfekta åkningen jag har fått till någonsin som längdskidåkare. Jag har inte åkt så länge. Och det var långt ifrån perfekt. Men det var perfekt för mig. Glidet var toppen, fästet som en smäck i spåret och stakningen, diagonalen.. allt fanns där. Det var så glädje!









Lycklig och helt genomblöt efter ett kort men intensivt pass har jag nu duschat, ätit hemmalagad köttfärssås och spaghetti och ska strax sjunka ner i soffan och kolla på teve.

3 kommentarer:

Tessan sa...

du imponerar på mig som fan, wiberg!! när ska du åka vasan?

way to go, girl!!

Sofy sa...

Grattis! Vilken grej, åh vad härligt och vad avis jag blir!!!

Löpning & Livet sa...

Åh vad kul! Önskar att jag kunde åka längd..