lördag 10 januari 2009

Lördag: Hög puls och röda kinder

Råkade på det klassiska misstaget igår: att lägga mig på rygg i soffan för att slö-glo på Let´s dance. Slö-glo är aldrig bra en fredagkväll så jag hann se Hasse Aro svänga sina lurviga i en tam cha cha, sen somnade jag och vaknade lagom till nyheterna kl 22! Whooops! Till råga på detta så hamnade jag senare framför datorn och vips! så var klockan en timme över midnatt och bed-time hade passerats med några timmar. Så kan det gå när jag försöker mig på en slö hemmakväll :)


Laddade med grötfrukost, brunkullans te och knäckemacka med leverpastej i förmiddags inför det stundande längdpasset. Jag är alltid så nervös innan jag spänner på mig skidorna för jag vet ju att jag suger ganska hårt. Viljan finns där men tekniken är helt enkelt sååå kass!! Jag ser riktigt fram emot vårt pass med Anna i Åre nästa vecka. Det ska bli intressant att se hur lång listan på "det-här-bör-du-träna-på" kommer att bli hihi.
Trots bristande teknik och det faktum att jag klätt mig alldeles för varmt så slängde jag mig ut i spåret på Södra och betade av mina första stapplande stavtag däruppe för säsongen. 5 kilometer gick otroligt bra så jag stakade mig bort till bilen för att få loss Soc-tröjan från kroppen och endast köra i underställströja och vindjacka. Tog ett varv på 2,5 km-rundan och insåg även efter den att det fanns mer att ge så jag körde en repris! Sista kilometern började skavsåren komma som vanligt trots att jag förberett och plåstrat om med Compeed. Jag har verkligen Sundsvalls sämsta fötter, tro mig!

Tidpunkt: 11:00
Tid: 70 min
Distans: 10,5 km
Energiförbrukning: 661 kcal




Var rätt trött och slut i armarna efter all åkning så jag for hem och återställde kroppen med en kopp varm nyponsoppa och en banan.






Såhär trött kan man se ut efter många kilometer på ett par längdskidor





En dusch och en powernap senare var jag redo för en tur ner till Stadium. Jag är nu stolt ägare av ett par schyssta Craft-byxor med fleecefoder och en skön bandana.

Ha en trevlig lördagskväll!

1 kommentar:

Lilla my sa...

Hörrödu är också sugen på de där byxorna, eller jag tror det är samma. Vad kostade dina?

Berätta hur det gick i Hassela sedan ;)