måndag 26 januari 2009

Måndag: Ett riktigt måndagsexemplar

Jag blev kvar i soffan hela kvällen igår efter att mami & papi hade åkt. Planen var träning men soffan, filten och koppen med te plus angenämt sällskap av hjärtat lockade mer. Hjärtat som kom 4:a i Squash- SM, well done!

Imorse däremot var det tidig uppstigning och rejält ös på gymmet. De har äntligen omvärderat öppettiderna och numer öppnar de 06:15 varje vardag. Sweet! Uppvärmning i form av löpning i 20 minuter och därefter bencurl, marklyft, bröstpress med skivstång samt insida/utsida lår.
Resten av dagen gick i ett förslöande tempo. Uppdateringarna som gjordes i helgen hade slagit slint så inte förrän vid 10-snåret kickade jag igång arbetsdagen ordentligt. Tiden fram till dess planerade vi byårpuben som går av stapeln om en månad.
Well, måndagar har en tendens att vara sega och till råga på allt så börjar en "nu-måste-jag-boka-massage-tid-känsla" etablera sig i kroppen. Min dåliga hållning och konstant samma arbetsställning på jobbet gör att axlar och rygg säger ifrån. Önskar att jag hade ett ståbord på jobbet faktiskt :)

Har haft storkok här ikväll och lagat köttfärsbiffar. Det var riktigt gott faktiskt. Äntligen börjar jag få till den rätta feelingen och kan free-styla fritt i köket utan egentlig hjälp av receptböcker. Gillar att "koka soppa på en spik" och vill gärna kunna fantisera ihop egna rätter som blir något av en kulinarisk upplevelse. Enligt hjärtat lyckas jag bra :)

Inga kommentarer: