söndag 18 januari 2009

Söndag: The end of Blogger Ski Camp

Jag är så otroligt glad att jag träffat alla dessa fina människor och att jag anmälde mig kvickt som sjutton att hänga med på Blogger Ski Camp till Åre Björnen!! Det var fantastiskt vad mycket jag hann lära mig på 4 dagar. Om tenkiken vid längdskidåkning. Om tekniken vid carving. Om människorna. Om Gainomax (som jag faktiskt aldrig provat förut).

Igår lärde Sofia ut carving-grunder och jag jobbade hårt med stålkanter och "köttbulle/spaghetti" hela dagen. Efter lunchpaus gav vi 5-km spåret en chans. Kvällen bjöd på middag på Grappa och jag, Mela, Jane och Sara nattsuddade till 01.30 med vin, surr och massa skratt.

Utstädning och avsyning kl 10, sen chokladfabrik innan vi åkte hemåt. Lunchpaus i Östersund och jag landade hos min prins strax efter 15. Hem ljuva hem!!


Mela satte sig på bordet, bara sådär :)

Åre är otroligt vackert,
speciellt när solen skiner



13 glada entusiaster äter frukost

Sara och Malin övar teknik
Malins hår frös till is då
det var -13 grader första 8 km
Tessan rattar med säker hand.


Solen sken på oss när vi åkte carving igår
Alla sponsorprodukter Sara hade fixat!



Min del av kakan



Vi stannade på Lundhags på vägen hem
och jag blev vän med en fleecetröja.

Ni kan läsa mer om Blogger Ski Camp hos tex Sara, Jane, Terese , Sofia och Nilla.

7 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Ni verkr ha haft det så himla härligt!! Nästa gång SKA jag ha råd att åka med!

Sofy sa...

Fina pics tjejen!!!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

... och hos mig *s*

Tack för i helgen!

Em Löfgren sa...

åh vad kul med så mycket bilder!! låter som det var en toppenresa! jag längtar efter att få träffa er alla!

TheLoonyNail sa...

Kul vi hade! Hoppas vi ses snart igen! :)

Mela sa...

Haha! Snygga bilder!

Puma sa...

tack för trevligt sällskap i stugan och i spåren. superskoj var det. och fina bilder tog du!! nu är det bara att tuta och köra för dig och therese, på skidorna alltså!!!