tisdag 6 januari 2009

Tisdag: Effektivitet

Att råka somna i soffan sådär vid nio-snåret på kvällen brukar sällan vara en hit för min del. Det innebär allt som oftast att jag sover risigt hela natten och det blev även följden av gårdagskvällens tupplur i soffan. Trodde jag skulle sova gott i de nya fina sängkläderna :)
Trots att John Blund besökte alla utom mig inatt så har jag haft mycket energi under dagen idag!

Direkt efter frukost åkte jag till Sidsjön och körde 6,2 km längdskidor. Tekniken är under all kritik och den jobbade jag extra hårt med idag. Lite bakhalt, perfekt klädd och med en stor portion vilja tog jag mig runt de två varven. Det är knappt värt att nämna tid på 3 km men det ligger någonstans mellan 15-20 minuter.
Resten av dagen har jag delvis spenderat i köket bakandes bröd och lagandes mat. Det blev två grova limpor, en med havssalt/timjan och en med bara halvssalt.
Middagar och lunchmatlådor kommer att bestå av renskavsgryta med lingon, italiensk kycklingsoppa och ugnslax med hemmagjord tomatpesto.


Kylskåpet har laddats med massor av godsaker! Det ser ut som att vi ska äta grymt mycket turkisk yoghurt denna vecka men innehållet är mat, sallad och lingonsylt :)

Imorgon återgår jag och Pelle till vardagen efter 18 dagars ledighet. Det har varit en fröjd att få sova länge, umgås med nära och kära och vara ute i solen som lyst hela ledigheten!

1 kommentar:

Sofy sa...

Ja visst är det trist med vardag. Vilken jobbångest det var här igår kväll. Phu!

Hörru bruden, det där med längd är ju skitsvårt, var nöjd och glad att du tar dig runt tycker jag. Tiderna kan man pressa när man (om man) till slut lärt sig tekniken. Kram