torsdag 30 augusti 2007

Höst

Jag älskar hösten. Den är vacker, luften känns klar och ren när solen skiner, höstlöven ger så mycket färg åt världen också.
Denna höst kommer att gå i träningens tecken. Som så många gånger förut så har jag lovat mig själv, försökt hålla löftet men slutligen brutit det. Denna gång är inte som alla andra. Det är en nystart.

Efter jobbet tog jag på mig långbyxor, linne, munktröja, kepa (för att hålla vinden borta), naturligtvis mina följeslagare träningsskorna, jag pluggade i mp3-spelaren och begav mig iväg på en långkörare. 7113 steg blev det och jag var ordentligt svettig när jag kom hem igen. Tog en dusch och nu har jag ätit, borstat tänderna och ska snart hoppa i träningskläderna för ett pass på gymmet. Men först måste jag ladda gamla konstiga knäppa mp3:n med lite peppande musik.
Imorrn ska jag köpa en ny och inviga den på lördag då jag tänkt träna.

Uppdatering 20:45
Det blev 20 minuter på maskinen som så passande heter "Stepmaster". Det är verkligen min master när jag står där och flåsar och mimar till den underbara musiken som ger mig total fokus och energi. Tömde alla depåer därefter på olika biceps/triceps/bröst/axlar/rygg/magemaskiner och är nu fullständigt slutkörd. Har just tagit en dusch, hoppat i pyjamasen och ska nu sätta mig under filten i soffan och antingen avnjuta Matrix eller läsa bok.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm visst är hösten mysig!!
Vad duktig du är med mat o motion.
Stort Lycka Till! =)

Anonym sa...

tack så jättemycekt, det ska jag verkligen ha!