söndag 19 augusti 2007

Nytändning

Det kommer att gå fint, det vet jag!
Har under en veckas tid tänkt på allt annat än vikt, motion, fettvalkar och smalmat. Vi har ätit gott, druckit gott, promenerat och badat. När jag ställde mig på vågen i onsdags hade jag gått ner. När jag ställde mig på vågen imorse hade jag gått ner ännu mer.
De konstanta tankarna om vikt kan göra att man går upp i vikt. Det är sant. Stress och ångest frigör ett hormon, cortisol, vilket kan få kroppen att lagra fett. Jag måste försöka få in lite sunda tankar i hjärnan, jag är ju inte blockfet så jag inte kan röra mig. Det handlar om några få kilon för att jag ska må så mycket bättre, känna mig smidigare och förhoppningsvis starkare i och med att öka träningsdosen. Läste någonstans att om man har negativa grundtankar om sig själv och sin kropp så kommer man att uppmärksamma allt som stöder den hypotesen att man är tjockare och fulare än andra. Jag måste alltså jobba med mitt självförtroende och även framhäva det som är bra med mig själv. Framhäva de kroppsdelar jag är nöjd med helt enkelt!

Idag ska jag åka och hälsa på en vän och njuta av solen. Det är verkligen vackert högsommarväder här !

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tror oxå att tankar och känslor styr mycket! jag har hört att det du fokuserar på "växer"! alltså, om du fokuserar på negativa tankar kommer de växa i ditt huvudet och mår riktigt dåligt, men om du försöker fokusera på positiva saker så kommer detta att öka ditt välbefinnande! kan vara värt ett försök!!