måndag 24 mars 2008

Annandag påsk

Påskaftonskväll: Fest hos en av mina gamla tjejkompisar inne i stan, mycket trevligt och roligt tills vi kom på krogen. Det är 18-årsgräns på alla krogar i stan men det är Statt man "hänger på" vid storhelger. Eftersom jag passerat 18 med råge så kände jag mig faktiskt lastgammal, hemska tanke. Vid tolvsnåret fick jag lift med min vän och somnade sött tidigare än planerat. Dessförinnan hade magen krånglat rejält också, vinet var tydligen för surt för lilla maggen...

Påskdagen: Fick det eminenta uppdraget att plocka pinnar i trädgården när mamma och pappa klippte äppelträden, så iförd stor vinterjacka, moonboots och arbetshandskar i tusen olika färger pulsade jag i snön på baksidan i en väldigt konstig ställning i över en timma och plockade skräp. Inte den mest önskvärda position och aktivitet en "dagen efter" men gissa om solskenet och luften gjorde susen? Mådde inte direkt pyton innan men otroligt mycket bättre efter...
For iväg till vänner och spelade "Race" och "Scotland Yard", åt ost & kex och surrade. Skön kväll men tidig. Jag har fått in fina rutiner även på ledigheten och töjer inte på sömnen...

Annandag påsk: Startade dagen som vanligt vid halv nio med en långfrukost. Läste en del tidningar och böcker, fick besök av vänner som skulle med tåget mot Skåne senare på dagen så vi sa hejdå och "vi ses i sommar!". Tog en jätteskön rask promenad med en god vän i solskenet och surrade på om allt. Åt påskmiddag med familjen och lillebror som skulle med tåget mot Blekinge. Det blev lax med ugnsbakade grönsaker och potatis idag. Jag kommer snart se ut som en lax :)
Ikväll har vi sett Wallander och myst. Vissa åker hem till sin mamma & pappa över jul/påsk för att bli "gödda". Jag åker snarare hem och tappar i vikt. Här hemma äts det inte mycket onyttigt, knappt något godis alls och sparsamt med chips och nötter. Så jag börjar fundera på om inte sockersuget avstannat i styrka faktiskt. Visst att jag varit sugen men det har jag stävjt med en smörgås och en kopp hett rött thé. Det känns bra, mycket bra.

Inga kommentarer: