söndag 30 mars 2008

I mångt och mycket

Solen hjälper till att göra dagarna lättare, i det omfång den smeker oss nordbor med sina varma strålar och omsluter våra frusna själar som tinar sakta. Jag har avnjutit en skön, lång och mysig helg. Timme för timme. Fyllt minuterna med aktiviteter och låtit leendet hitta till läpparna gång på gång. Att vara ensam kan vara nog så skönt som att vara två, men ack så skönt när det normala vi är tillbaka igen.

Jag har
* ätit goda frukostar
* bakat massor av bullar
* städat
* hälsat på goda vänner
* avnjutit kryddstark man tillsammans med ovanstående
* tagit långpromenader i solen
* sniffat vovve i nacken och längtat efter en egen
* lagat gudomlig paella och ätit densamma
* återfått röda fläckar i den högra halvan av ansiktet
Jobbar stenhårt med att få bort dem igen, men det går fortare att få eksem än lyckas få dem att försvinna.

Planen för kvällen var att ta en lång och skön dusch, tvätta håret och sjunka ner i soffan. De två första fick jag snabbt stryka då vatten knappast är något alternativ alls för huden i det skick den är nu, än mindre att få schampo och balsam på det.

Nu packar jag ihop inför morgondagens resa till hufvudstaden.
Resan ger mig än mer tid att utforma en plan. Den börjar utkristallisera sig men är ännu inte fulländad.

Tack så mycket för tips och råd angående träningsmotivation. Jag har verkligen fallit i "lat-träsket". Tar Sofy på orden och ger mig i kast med en veckolång planering. Vart vill jag egentligen vara till sommaren? Det vet jag ju! :)

Inga kommentarer: