måndag 10 mars 2008

Formtopp

Det behövs så lite för att vara på benen igen. Snacka om att självförtroendet kan få sig en törn ibland, men viktigast av allt är att resa sig snabbt och göra en lyckad landning efter ett halvtaskigt inflygningsförsök. Jag var verkligen låg igår men efter regn kommer solsken och mina små svackor brukar sällan hålla i sig mer än... ja typ en dag eller så haha.

Jag stack in nosen på jobbet och fick min dagliga dos av underbara kollegor. Min närmsta kollega K är bara för underbar. Hur ofta träffar man på någon som är glad varje dag? Hon har faktiskt inte haft en enda dålig dag sen jag började jobba med henne, kommer varje morgon med ett leende på läpparna och säger:
- Goood morgon Erika, hur är det idag?
Och jag kan inte annat än svara:
- Goood morgon K, det är baaaara fint!

Att omge sig med glada människor är jätteviktigt. Min glada Pelle är jätteviktig och jag fick mycket kärlek av honom när jag kom hem idag. Han bara skakar på huvudet åt mina kraschlandningar, låter mig prata av mig och kommer med goda råd jag kan ha med mig i framtiden när sådana här situationer uppstår.

Har nyss avverkat svettiga minuter på vardagsrumsgolvet. Fick mig en omgång av massören idag då nacken var allt annat än bra och hon rådde mig till att vila från träning 1-2 dagar tills det känns bra. Däremot sa hon inget om att jag inte fick dansa häcken av mig till melodifestivallåtarna hemma på vardagsrumsgolvet :) Å det har jag gjort. Galet galet. I love music!

Hoppas ni haft en toppenmåndag!

1 kommentar:

Em Löfgren sa...

haha musik är underbart! =) låter som att du har det toppen på ditt jobb! vad härligt tjejen! det är så viktigt vilka man omger sig med och de kan verkligen påverka en så mycket! härligt med folk som ger en så mycket positv energi! hoppas du får en härlig tisdag!!