torsdag 20 mars 2008

Skärtorsdag

Det är väl för härligt att vakna en torsdagsmorgon till 10 grader minus, snötäckt landskap och endast några få arbetstimmar till ledighet. Solen sken som bara attan och jag kisade mig genom de första 5 milen hemåt. Till slut fick jag stanna vid en Preem-mack och gå ett varv runt huset för att piggna till. Det är ansträngande att åka 14 mil med solen i ögonen :)
Klädde om direkt när jag kom innanför dörren och tog en stärkande vårvinterpromenad med pappa och vovven i skogen. Njöt av varje sekund. Torrfläckarna i ansiktet satte käppar i hjulet för tanken var att jag skulle ta en svettig löptur. Nu är planerna omkastade och jag solar solarium imorrn för att bättra på huden (ja, det blir kanske liten tankevurpa här med sol som sol bättrar på läkningen av eksemen).

Idag är det vårdagjämning så vi går ju definitivt mot ljusare tider, härliga tider. Imorgon har vi årets längsta dag så gör det bästa av dagen, av alla dagar!

Hoppas ni får en skön långfredag och njuter av tiden tillsammans.
Livet går inte i repris!

Inga kommentarer: