lördag 8 mars 2008

Etapp 2: Långpass

Lördagmorgon
Idag genomförde jag mitt andra långpass i mina mått mätt. Har av oförklarlig anledning börjat vakna vid halvåtta när jag är ledig vilket jag även gjorde imorse, och eftersom hjärtat skulle iväg på fotbollscup så klev jag upp med honom och åt frukost. 09:15 påbörjade jag passet med siktet inställt på 5 km återigen, bara för att bevisa för mig själv att det inte var en engångsföreteelse förra söndagen. 44 minuter och 6 km senare klev jag av bandet. Benen var stumma men kroppen kändes förvånansvärt lätt. Jag och Rihanna tränade axlar, fick med mig Vincent på situps och Takida fick avsluta mitt pass med lite stretch. På magövningen sög det rejält i musklerna och när det svider som mest då vill man bara att låten ska ta slut :)
Undra hur långt jag skulle orka utomhus? Att jogga alltså... Vårruset är mitt första mål att ta mig förbi som ovan löpare, sen kommer ju tjejmilen i augusti så jag är i alla fall ute i god tid!

Fredagkväll
Igår for jag runt och kikade efter lite grejer vi behöver till hemmet, som en kastrull med småhål i locket - som ett slags durkslag - och en bakform med högre kanter. Var även ute efter en rosa top till 30-års festen jag ska på nästa helg med just tema rosa men kom istället hem med en body lotion Oliv från Åhlens, bomullsrondeller och två förpackningar rosa doftljus från IKEA. Gills det som rosa på temafesten tror ni? :)
Till middag blev det ugnsstekt oxfilé med rostade grönsaker/potatisklyftor, hemmagjord rödvinssås och rödvin till. Helt fantastiskt. Oxfilé är en stor favvis!!

Lördag eftermiddag
Det blir fika/lunch med vän i eftermiddag, förmodligen ska jag leta vidare efter rosa top och köksatteraljer på stan. Ikväll är det Andra chansen men var jag ska se det och med vem är inte bestämt vid pressläggning!

Ha en skön lördag!!

Inga kommentarer: