lördag 22 mars 2008

Påskafton

Långfredag: Bröden jag bakade på torsdagskvällen blev bara såå misslyckade. Man ska inte ha hetvatten som i uppkokat utan som i varmt vatten från kranen. Så igår morse hängde jag på låset på ICA kl 8 för att köpa mer jäst, sen blev det bakstuga i 3 timmar på förmiddagen samtidigt som vi förberedde påskbuffén. Släkten kom vid tre och då hade åt vi. Det var allt från sill, pepparlax, ägghalvor, tjälknöl till kall thaimarinerad kycklingfilé, janson och köttbullar. Och mitt bröd då med smak av havssalt och timjan.
Sista gästerna gick vid tio, då föll jag ihop i en blöt hög i soffan efter att ha pysslat och skött om och servat i 7 timmar... Det är så skönt att kunna avlasta mams&paps så de för en gångs skull får sitta och njuta.

Påskafton: Vaknade tidigt, stoppade i mig en banan och en kopp kaffe innan jag for iväg för att träna. Vilket roligt besök! Luftigt och fint, nya maskiner och bra ljusinsläpp. Jag sprang i 15 minuter, sen åkte armarna på ett rejält svettigt pass. Det sved i musklerna efter sista repetionen, men så ska det vara när man inte tränat på länge. Då jävlar ska varenda muskel svida och känna att såhär är det att vara lat :) Körde biceps, axlar och rygg samt mage innan jag tog bilen hem. Träningsvärken börjar smyga sig på i ryggen...
Var in till stan en sväng och letade kläder men det blåste så in i nordens kallt och mina tights värmer föga så jag gav upp efter att ha hittat en klänning... Väl hemma igen var jag totalt genomfrusen men en kopp hett rött thé och en knäckemacka gjorde susen.
Sen packade jag och pappa in oss i varma kläder och tog en rask promenad på 50 minuter i skogen. Vilket tempo han har min far, där är det fart i benen vill jag lova. Så nu väntar duschen, en dignande läcker "restbuffé" och sen ska jag åka och träffa mina gamla tjejkompisar. Roligt roligt!

Trevlig påsk!!

Inga kommentarer: