tisdag 4 mars 2008

En kick i rätt riktning

Det har varit mycket virvlar i huvudet idag, ja inte i håret då utan innan för pannbenet. Uj uj uj vad jag funderat och tänkt och malt hit och dit. Jisses ändå vad livet vänder snabbt alltså, man vet aldrig vad morgondagen har att erbjuda! För min del handlar vardagen mycket om att försöka dämpa ångesten över att inom en snar framtid bli snuvad på mitt jobb och att vända den smått stegrande paniken till ett inspirerande tänkande. Med min älskade hjärteväns hjälp så verkar det gå åt rätt håll och nu har jag jättemycket energi till att peta, ändra, skriva om, formulera och pyssla ihop ett personligt brev som ska passa alla platsannonser och ansökningar jag ska matcha och skicka till förhoppningsvis framtida arbetsgivare. Det är mycket på gång nu, många lösa trådar som behöver sys ihop för att jag och P ska få en stabil framtid och en skön grund att stå på.








Imorgon ska jag på en jobbmässa och presentera mig för en massa företag och knyta nya kontakter. Mycket att stå i som sagt...
Tog en lång, skön och vintrig promenad hem från jobbet idag, 5 km. Det har ändrats från barmark till snötäckta vidder här igen, men så bor vi i Norrland också där kasten är snabba :) Vi hade väldigt fint vårvinterväder idag med strålande sol som reflekterade på snön där jag gick efter strandkanten. Solen lyste mig i ansiktet och jag njöt av varje steg jag tog. Det gör så mycket med lite sol!

Inga kommentarer: