torsdag 6 mars 2008

Soffpotatisar

Hela dan har jag gått omkring och känt mig som ett fläskigt mensmonster. Det hjälpte inte att jag hade på mig ett par tighta jeans som verkligen fick tarmarna att dansa lindans i magen för att få plats. Hur kan kroppen samla på sig så in i nordens massa vätska över en natt för att sedan vid kvällningen ha tappat allt igen? För nu känner jag mig inte alls lika uppblåst längre, svullnaden i magen har lagt sig och jag är back to normal. Samma känsla återkommer månad efter månad och det enda botemedelet är en lång promenad. Gick samma vända som i tisdags. Då var det vinterlandskap med snötäckt mark och gnistrande sol från en klar himmel. Alla plusgrader hade tinat bort snön så det var lättare att gå men benhinnorna bråkade lite med mig. Rejäl motvind gjorde att jag fick jobba dubbelt så hårt för att ta mig framåt men jag kom hem på pricken 50 minuter efter att jag startade, 5 km senare, så jag har nog ett rätt jämnt tempo när jag promenixar.
Men för att göra en summering så blev det en bra dag tillslut!








Jag skulle vilja ha ny träningsmusik. Lite mer pump och disco, mer drivande och hurtig musik som känns ny. Inte gamla Basic Element :) Kanske helt sonika unnar mig en träningscd..

Förresten, har ni nyaste versionen av msn? Helt vrickat, man kan skriva själv med musen för att få en egen stil på konversationerna. Vad är det för påfund? Gissa hur lång tid det tar! :)

Well, imorrn är det fredag för hela slanten, så underbart att jag knappt kan sätta ord på det.

Vad ska ni göra i helgen?

Inga kommentarer: