tisdag 4 mars 2008

Mars mars månad

Uppföljning februari
Jag genomförde 18 pass i februari månad, till en början låg fokus på styrketräning men efter hand har jag känt att jag vill ha ut mer av träningen. Jag vill bli stark men på rätt sätt och konditionsträning är liksom rätt för mig just nu. Därför har jag lagt de tunga styrkepassen åt sidan ett tag för att jobba med fettförbränning.
Lite av målet med februari var att öka träningsdosen och tanken väcktes då på mestadels konditionsträning. Detta har jag anammat och fixar och trixar för att kunna variera konditionen.
Det blir allt från löpning till längdskidåkning och raska promenader.
Vågen visar fortfarande samma vikt som den gjorde i början av februari. Intag + uttag = 0

Mål mars
Jag fortsätter på den inslagna banan eller ”fasen” som jag väljer att kalla den. Det blir konditionsträning för hela slanten, ska efter bästa förmåga öka distansen på löpträningen och pressa kroppen mot milen. Jag har inbillat mig att jag inte är gjord för löpning men det är ju precis det jag är, jag älskar takten, valmöjligheten av intensitet och flexibiliteten. Det går att utöva nästan vart som helst.

Vägning
Tänker bort vågen helt nu då jag trivs med hur kroppen känns nu men så fort jag ställer mig på den där djävulsdömda vågen så förändras hela mitt tankesätt. Jag menar, övervikt är inte något jag dras med. Det handlar om att placera fettet rätt på min kropp eller ta bort en del av det i alla fall :) Därför får jag inte väga mig förrän 31 mars. Hjälp!! Det kommer att bli en ordentlig prövning eftersom jag väger mig rätt ofta…

1 kommentar:

Mia S sa...

Helt rätt att lägga ner det där med vägning! Det är inte det viktigaste även om det ibland kan vara kul att få en siffa på hur duktig man är. Det viktigaste är att du mår så bra som möjligt! :-)

Lycka till!!!