onsdag 26 mars 2008

Gupp, glapp, glopp

Det är inte roligt när motivationen springer sin kos. Jag har tröttnat på larviga bortförklaringar.
Finns det något värre än när kroppen är menlöst seg av icke-träning? Vart tog min inspiration vägen liksom?

Är det inte tröttsamt att läsa en träningsblogg som inte handlar så mycket om träning längre?
Har förmodligen tappat rätt många läsare och undrar om det är någon mening med att skriva:

Kan ni ge mig bra tips på hur jag ska vinna tillbaka träningsmotivationen och i vilken ände jag ska börja med träningen igen?

I övrigt är livet underbart, tillbaka i vardagen efter en lååång och dunderskön ledighet tillsammans med älskade mamma och pappa. Krafterna finns här, jag är pigg, frisk och glad så inget stoppar mig egentligen.

HELP!!

5 kommentarer:

Mia S sa...

Vet hur det känns! Det är jättesegt när man kommer in i sådana perioder men det är tyvärr inte så mycket mer att göra än att sticka ut och köra! Motivera dig själv med lite snygga träningskläder (sånt kan inte bara ligga i garderoben och skräpa :-)) eller något annat kul! :-)

Good Luck!

Anonym sa...

Börja om! Sätt upp nya mål! Kör hårt!

Sofy sa...

håller med Anna. Visualisera. Var kan du vara om 8 veckor om du satsar nu. Vad vill du göra, vad vill du klara? Varje tanke du tänker är skapande. Ta tillvara på det... se dig som stark, se dig som en som tränar tufft, se dig som redan igång. Då blir det lättare. Kram kram

j sa...

lägg in ljuvlig och peppande musik som får det att spritta i hela kroppen. som gör en lyckligt levande.

ställ klockan tidigt. njut av att se en ny dag gro medan musiken fyller ditt huvud.

gå tills du känner dej redo att möta den nya dagen. promenader är alltid bra!

Stina sa...

Jag vet hur det känns, hade en sån period förra veckan.. "period och period".. Men börja om! Och ta det lugnt i början..