måndag 10 mars 2008

Nostalgi

Vad gjorde jag för 1,2,3,4,5 - säg 6 år sen?

Jo, precis det här:
(utdrag ur min blogg en helt vanlig dag i mars)

2007
Det här var första lördagen på väldigt länge som jag vaknade av mig själv, innan klockan och väldigt tidigt (i Erika-tid räknat). Halvåtta slog jag upp mina blå och kunde omöjligt somna om. Kan det vara den stundande frisör-tiden idag, kan det vara fåglarnas kvitter och den blå himlen eller handlar det helt enkelt om att jag gått till sängs skapligt tidigt och fått sova de timmar jag behöver denna vecka? Jag tror bestämt att kombinationen av alla faktorer har spelat roll.
Jag känner mig i alla fall hur pigg som helst, ska strax inta frukost i soffan och blicka ut över viken där solen lyser på vattnet/isen.Igår var jag på stan för första gången sen julklappshandlingen i december. Det var inte mycket jag hade saknat kan jag säga. Har tappat stinget lite, för jag hittar ju aldrig något jag vill ha när jag väl är där. Igår skulle jag ha ett par svarta byxor men jag visste ju redan innan att det var dödsdömt och jag fick rätt. Inte ett par byxor passade min smak. Jag vill ha ett par tajta brallor utan riktiga fickor. Fejkfickor får gärna finnas, men inga riktiga! Ja, jag köpte då en stor grå tröja från Gina, smink från Body Shop, presenter till Pär, spray, örhängen addicted to Glitter. Åsså har jag fått min foundation som jag längtat efter. Nu saknas det bara en ny frilla och ny färg som ska i på en timma, sen jag är färdig för världen igen :)Ikväll ska vi iväg till Emilia på mat, Melodifest och fest. Ååh, kul! Pelle åkte till Jämtland över dagen för att åka skoter i go'vädret. Igår hämtade de svärfar i ambulanshelikopter, han ligger för observation på sjukhuset i Ösd så Pär ville nog träffa mamsen och kolla läget med henne idag. Hoppas det inte är något allvarligt med honom och hoppas det är något botbart!!

2006
Har just kommit hem från O'learys. Ont i magen, oh yeah! Ska lägga mig och läsa Carolina Gynnings bok, den är nog intressant och roligkan jag tro.Måste boka hotell till henne och mig förresten, den andra alltså. Vi ska ju semestra istorstan i sommar, fy fan vad nice. Längtar så jag kan döööö. Men först Robbie, sen det bästa :) Å det blir nog utlandet i sommar också. Nice som fan det med.Måste verkligen börja spaaaaraaaa.Good night

2005
Helgen spenderade jag i ett underbart soligt om än rätt kallt Linköping.Skillnaden mellan Norrland och Östergötland är att där är det så jävlaråkallt och blåsigt så man trillar av pinn.Anlände kl 18:58 till Linköpings centralstation. hade, hör och hänpa, sovitbort 6 timmars tågresa. Vaknade när jag skulle byta tåg i Gävle, sattemig på nästa tåg, hann läsa Aftonbladet ... sen kom John Blund.Hemma hos Anneli var det såå mysigt! Ny köksmöbel till min ära :o)Mumsade i oss tacos och jag drack vin. Anneli var bakis! Men vi ficki oss en bigbag och en ranchdip. mmm och cola, 2 liter :o)Gjorde stan på lördagen, mysiga gränder och många roliga affärer. Men jagvar så eager att åka till Tornby och shoppa så vi var inte på stan så länge.Köpte en massa stuff på IKEA, köpte en top på Gina och fikade.Jag var så pinknödig när vi åkte bussen hem och sen skulle handla på hemköpså jag höll på att göra i brallan. Vi åt en jättejättesen middag efter att vi sovitav oss, duschat och satt på oss anständiga kläder. Åt lite tacorester, sen2 skålar ranchdip och en bigbag. Bad bad day. Horrible mage!!Tog en sväng på stan, full. träffade söderhamns-björn.sa en massa oanständiga saker.Var obskyr. Det mesta var nog inte sant :o)Surrade till kl 4, sen ville anneli att vi skulle fortsätta prata medan vi lågi sängen. men det kan inte en full och trött Erika. jag somnade på stört.Vaknade på söndagen med lite äckelkänsla både här och där. Förlamningspillrethade inte slutat verka så jag blev lite konstig på bilderna Anneli tog. Tokigt !!Skrattade mig harmynt på tågstationen. fan vad min vän är bäst.världens längsta jävla tråkigaste resa hem. Piss. Puss i hövvet din skömpöck

2004
Den tragiska dagen, 21 mars 2004, försvann min skimrande ögonsten och mitt hjärta slets itu. Jag som blev så förälskad, så kär. Nu är den borta men jag hoppas en ny infinner sig i mitt liv alldeles snart igen. Och så kommer det nog att bli om Pär talar sanning. Men den är mycket bättre - 6 växlad :) Snart är det påsk = mycket godis = inte bra för min figur. Jag som har varit så duktig den här våren och går till gymmet 4 ggr i veckan för att komma i bikinin. Varför infaller påsken så lagomt innan bikikisäsongen? varför kan jag inte hålla mig från godsaker??

2003
Packat väskan, på väg söderut igen. Finns det VIP-kort hos SJ och Tågkompaniet? Isf. vill jag ha ett laminerat! Saknaden är som störst nu, fånigt men så är det. Dagarna fram till måndag känns som en evighet! Missing, love and reunion..Göteborg hägrar på onsdag, mycket kläder kommer att finnas i mina kassar på vägen hem =) dags för litet käk snart antar jag..

2002
God damn, vad gött med ett OS-silver. Är det tjejernas OS or what?Det är vi som gör Sverige till vad det är :-) Har precis avklarat den mikroekonomiska biten av nationalekonomi, äntligen kan man så lägga 5 poäng bakom sig (förhoppningsvis). Ikväll är det tentafest, fullt ös medvetslös (det där lät fjortis..) och sparlördag på Kåren. Risken finns att jag vaknar imorgon med en hangover som är självförvållad, taskig andedräkt, en man vid min sida (något jag ser fram emot med nöje) och en törst som är svårsläckt!Nähä, om man skulle flyga iväg till duschen i en rosa helikopter och ta på mig mina gyllene skor.

Inga kommentarer: