onsdag 2 april 2008

Tisdag: Abstinens

Från sockerråtta till avvänjning. Typ. Jag är destruktiv i mitt tänkande från början men tror att med lite hjälp av draghund så ska det nog gå vägen denna gång.
Åt rejält med frukost imorse, gröten var allt annat än spännande och god vill jag lova. Är så invand på fiberhavregryn att rågflingor kändes som att tugga...råa linfrön.
Annars har det faktiskt gått bra, ätit väldigt mycket frukt, tömt hela kroppen på vätska efter gårdagens svullenhet (jotack, hon är på besök, igen...) och hittat en ny solklar favorit bland alla andra. Jag var på ICA och köpte fryst frukt (melon, ananas, mango, vindruvor och hallon) som jag blandade med Arlas kesella jordgubb/lime. Mmmmmmmmm, vilken hit! Sockersuget dundrade in som en militärtrupp efter middagen och då var efterrätten en räddning. Toppade det med en kopp jordgubb/grädde och lyckan var gjord. Behöver jag säga att jag älskar jordgubbar i alla dess former? Snart får vi äta färska också...

Imorrn blir det ännu en premiär. Stay tuned :)

2 kommentarer:

Sofy sa...

Åh vad härligt! Det kommer gå toppen det här!

Vill inte börja med att vara negativ, men om du vill svarva dig ytterligare, håll koll på jordgubbskesellan, den är ganska tung i kalorier/100 g. Kanske kan köra naturell variant istället? Tar nån dag att vänja sig bara, sen blir den också supergod! (Droppa i en droppe funlight eller två så funkar den alldeles utmärkt och du sparar massa kcl.)

Lät bra med variation på gröten också!
kram å dig!

Mia S sa...

Kul att du har kommit igång så bra, det verkar jätteklokt det du skriver. Håller med Sofy om kesellan, det kan ha smugglats i lite socker i den. :-)

Lycka till!