torsdag 3 april 2008

Torsdag: Gym vs natur

Så var jag inne på dag 2 av detta spännande projekt. Jag är grymt nyfiken på om jag kommer att klara hela resan, men det återstår att se. Allt sitter i huvudet. Suget har varit litet, för att inte säga obefintligt under dan och det har verkligen varit skönt. Har bytt ut smörgåsen på förmiddagsfikat mot god fruktsallad, vilket uppköp! Men idag blev jag riktigt frestad flera gånger om. I mässen bjöds det på äppelkaka med vaniljsås - jag intalade mig att den var torr och smakade gamla äpplen - och i fikarummet på eftermiddagen bjöds det på wienerbröd - men jag fick äran att lägga upp dem.. tog dem ur påsen som det blivit hål på pga allt flott och när jag la över dem på ett fat så var jag så klibbig om händerna att jag trodde jag fått olja på dem.

Har våndats hela dan över mötet med gymmet. Nu när årstiden bjuder på plusgrader, ljusare kvällar och barmark så kan jag omöjligt stänga in mig i en svettig lokal när jag möjligheterna bjuder på frisk luft. Så det blev en löptur ute. I friska luften. Med hög musik (ja, inte hög som i nu blir jag döv och måste alltid lyssna på hög-musik hög men lagom så hjärtat tickar lite snabbare), uppvärmda benhinnor och ett driv som jag sällan skådat hos mig själv. Jag var taggad! Luften var råkall, +3 grader och lite duggregn så jag gav mig iväg. Rundan är rätt kuperad och eftersom jag inte är så säker på att mina benhinnor håller ett helt varv så valde jag en slinga där det börjar med lång utförsbacke för att sedan plana ut och stiga brant uppåt. Fick gå några svängar när insida vad krånglade och gjorde väsen. Det blev i alla fall 5,7 km på 45 minuter. Sist sprang jag 5 km på 38 minuter så dagens resultat är jag väldigt nöjd med!

Såg att jag i gårdagens inlägg skrev:
Toppade det med en kopp jordgubb/grädde och lyckan var gjord. Behöver jag säga att jag älskar jordgubbar i alla dess former? Snart får vi äta färska också...
Alltså, jag åt inte jordgubbar men vispad grädde i en kopp. Jag drack en kopp
jordgubb/grädd-thé:) Kunde annars lätt missuppfattas haha.

3 kommentarer:

Sofy sa...

Hi, hi,,, jag hängde med på koppen! Såklart du ska göra det till en bra avvänjningsperiod. Du var grym som gick förbi äppelkakan, wienerbröden likaså. Det sitte ri huvudet min vän, visst gör det det!!! Riktigt härligt att läsa om lyckad löptur också. det blir ju dubbelt bra liksom. Inget socker och mer träning, kan ju inte bli annat än succé!!!

Kramen

Mia S sa...

GRYMT! :-) Vad gäller kesellan som jag höjde ett varningens finger för igår. Självklart ska du äta det ibland. Vet bara hur jag är att ibland kan jag smälla i mig mängder av något i tron att det är nyttigt för att sedan konstatera...ojdå! Torkad annanas är till exempel bara godis förklädd till frukt :-)

Fortsätt kämpa på, jag ska snart försöka komma över min latmask och sticka ut och springa en sväng!

Ha en toppenhelg!

Em Löfgren sa...

nä vispad grädde verkar inte stämma in i ditt nya projekt!! hopaps det går bra för dig och det vet jag att det kommee göra!! heja heja och du har den rätta inställningen!!