torsdag 24 april 2008

Torsdag: Inside out

Det som fått stå tillbaka under en tvåveckorsperiod är nu tillbaka på schemat igen. Den underbara cardion som ska bana väg för flåset, få mig att ta snabba steg i spåret i sommar och ta konditionen till högre höjder. Jag pratar naturligtvis om löparrundorna. Undanskuffade, bortprioriterade och skavda i hörnen har de legat och grott, väntat ivrigt och nu verkar det som att de får borsta bort dammet och ta klivet ut i rampljuset igen.

Det var med vinden i ryggen och svetten som små utbrytande pärlor ur skinnet vi gav oss iväg på första löparrundan för vårsäsongen. För nu mina vänner blommar träden och då är det vår! För att vara en premiärtur på sopade gator så var den riktigt lyckad, synd att jag inte klarade av att ladda ordentligt med energi innan bara. Dagen har i övrigt gått i ett töcken, magen och hjärnan pratar fortfarande inte samma språk så maten har blivit lidande och mellangärdet har dragit ihop sig mer än en gång. Men mer om det en annan dag. Löparrundan var bitvis lättsprungen, bitvis tung när andningen inte hängde med och mot slutet kom kalla kastvindar över oss som fick mig lite ur balans. Efter 45 minuters intervallpass à 5,5 kilometer så var jag heller inte sådär trött och slut som jag trodde att jag skulle vara. Visserligen somnade jag i en solstol på balkongen i ett par minuter men det kan vilken utsövd räv som helst klara! Friskvårdstimme är verkligen LYX! Har haft sprängande huvudvärk hela kvällen vilket till viss del beror på alla tankar som maler i huvudet men också för att jag löptränade i stekande sol. Kan ni tänka er att jag bara hade linne och trekvartsbyxor på mig, det är härligt för att vara april!! Ska fortsätta mysa med kärleken, han får mig att må så otroligt bra! ....och skavsåret är som bortblåst!

1 kommentar:

Sofy sa...

Sweeeeeet!
Lät ljuvligt det där. men oj vad sugen jag blev på intervallpass. Fy på dig!

Hoppas på härlig helg!
kram